Under The Patronage Of Hh Sheikh Tamim Bin Hamad Al-Thani, The Emir of the state of Qatar

Raytheon,Chemring Group complete first live-fire test of CENTURION launcher

Sunday, March 23, 2014

TUCSON, Ariz., (Dec.10, 2013) – Raytheon Company (NYSE: RTN), acting through its Missile Systems business, and ChemringGroup (LSE:CHG),acting through Chemring Countermeasures,successfully fired a Javelin missile fromthe multiroleCENTURION®launcher during testingat the Defence Training Estate onSalisbury Plain in England.

TUCSON, Ariz., (Dec.10, 2013) – Raytheon Company (NYSE: RTN), acting through its Missile Systems business, and ChemringGroup (LSE:CHG),acting through Chemring Countermeasures,successfully fired a Javelin missile fromthe multiroleCENTURION®launcher during testingat the Defence Training Estate onSalisbury Plain in England.

“We’re bringing an entirely new dimension to ship self-defense by providing a sea-based, inside-the-horizon platform protection,” said Rick Nelson, vice president of Raytheon Missile Systems’ Naval and Area Mission Defense product line. “Chemring’sCENTURIONlauncher,whencoupled withRaytheon’s combat-provenmissiles, offers an evolutionarycapability to defeat surface threats with this One System-Multiple Missions technology.”

Low-cost Anti-surface Weapon System 

In February, Raytheon Missile Systems and Chemring announced plans to develop a naval anti-surface capability designed for ships ranging in size from small patrol boats to large combatants. This solution to counter fast inshore attack craft consists of a variety of Raytheon missiles with ranges matched to the intended target. The missiles will be fired from the Chemring CENTURION launcher, with initial target detection, tracking and identification provided by the ship’s sensors.

“The progression towards the full integration of a suite of Raytheon missiles with the CENTURION® launcher, which can also deploy anti-ship missile countermeasures and anti-torpedo decoys, is a key goal towards the fielding of a multi-warfare discipline protection system that will be eminently suitable for small ships through to major combatants,” said Mark Papworth, chief executive of Chemring Group. “This important milestonekeeps the program on track to deliver a low-cost, effective and versatile solution.”

توسون، آريزونا، 10ديسمبر 2013: قامت شركة "ريثيون" (المُدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز NYSE: RTN) ممثلةً بقسم منظومات الصوريخ لديها، ومجموعة "تشيمرينغ" (المُدرجة في بورصة لندن تحت الرمز LSE: CHG) ممثلةً بـ"تشيمرينغ للتدابير الوقائية المضادة"، بنجاح بإطلاق صاروخ "جافلين" Javelin من منصة إطلاق CENTURION متعددة الأدوار، خلال اختبار خاص تم إجراؤه في منشأة التدريب الدفاعية في "سالزبري بلين" بإنكلترا.

وبهذه المناسبة قال ريك نيلسن، نائب الرئيس لخط منتجات "ريثيونلمنظومات الصوريخ" للدفاع البحري والدفاع عن مناطق المهمات: "سنساهم في تقديم توجه فريد وجديد تماماً في مجال الحماية الذاتية للسفن عبر تزويد حماية معززة تقدمها منصة بحرية. توفّر منصة CENTURION للإطلاق من ’تشيمرينغ‘ مع مكاملتها مع صواريخ ’ريثيون‘ مثبتة الفعالية القتالية، قدرات ثورية غير مسبوقة في التصدي للتهديدات التي تستهدف السفن مع خلال تقنية ’نظام واحد بمهام متعددة‘".

نظام أسلحة مضاد للتهديدات ضد السفن ومنخفض التكلفة في شهر فبراير الفائت، أعلنت "ريثيونلمنظومات الصوريخ" و"تشيمرينغ" عن عزمهما المضي في خطط تطوير قدرات بحرية للتصدي للتهديدات التي تطال السفن، ومصمم خصيصاً للسفن التي تتراوح في الحجم بين القوارب الصغيرة للدوريات البحرية إلى السفن المقاتلة الضخمة. ويعمل هذا الحل على صد هجمات القوارب البحرية السريعة، وهو يتألف من مجموعة متنوعة من صواريخ "ريثيون" بمدى قابل للتكيّف مع الهدف المحدد. وسيتم إطلاق الصواريخ من منصة CENTURION للإطلاق من "تشيمرينغ"، بمزايا الرصد الأولي والتعقّب والتحديد التي توفّرها أجهزة الاستشعار في السفينة.

ومن جانبه قال مارك بابوورث، الرئيس التنفيذي في مجموعة "تشيمرينغ": "يعدّ التطوّر الجاري في المكاملة التامة لمجموعة صواريخ ’ريثيون‘ مع منصة CENTURION للإطلاق، والتي تعمل على نشر تدابير مضادة للصواريخ التي تستهدف السفن فضلاً عن الشراك الخداعية المضادة للطوربيدات، هدفاً رئيسياً نحو الاعتماد الميداني لنظام دفاعي صالح للاستخدام في مختلف الظروف والحالات القتالية ليكون ملائماً للسفن الصغيرة والسفن المقاتلة الكبيرة على حد سواء. ومن شأن هذا الإنجاز الاستثنائي أن يُبقى البرنامج المشترك بين الطرفين على قدم وساق لتزويد حلّ فعال ومنخفض التكلفة ومتعدد الاستخدامات".