Industry News

Raytheon, L-3 demonstrate new ship protection system

YUMA PROVING GROUND, Ariz.,(Jan.15, 2014) –Raytheon Company (NYSE: RTN) and L-3 Communications successfully fired Raytheon TALON laser-guided rockets from an L-3 remote weapon station usinganLAU-68 launcher. The test demonstratedthat the lightweightremote weapon systemcan provide protection for small ships byincorporating the currently fielded launcher, sensor systems andTALON missiles -. “With the increase in swarming-boat threats, navies worldwide have an urgent need to protect their smaller ships,” said Rick Nelson, vice president of Raytheon’s Naval and Area Mission Defense product line. “Combining our proven TALON LGR with L-3’s Advanced Remote Weapon Station provides an affordable, effective and available solution. It also demonstrates our ability to reach across Raytheon’s wide portfolio of products and team with companies around the globe to develop new solutions.” Designed to carry up to seven TALONS, the self-containedremote rocket weapon system incorporatesan electro-optical sensor and laser designator, allweighing approximately 500 pounds. It requires only a target queue to engage on-mount target tracking and can be integrated on ships ranging in size from riverine to major surface combatants. “L-3 and Raytheon developed a versatile, lightweight and economical solution to provide protection against asymmetrical threats,” said Dave Wessing, vice president and general manager of L-3 Integrated Optical Systems’ Pittsburgh facility.

منشأة يوما للاختبار، أريزونا، 15 يناير2014: نجحت شركة "ريثيون" (المُدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز NYSE: RTN) وشركة "إل-3 للاتصالات" L-3 Communications، باختبار إطلاق صواريخ TALON الموجهة بالليزر من منصة إطلاق أسلحة عن بعد من "إل-3" باستخدام جهاز LAU-68 للإطلاق. وقد أكد الاختبار قدرات منظومة الإطلاق خفيفة الوزن للأسلحة عن بعد في حماية السفن صغيرة الحجم، عبر مكاملتها مع جهاز الإطلاق الذي يتم حالياً استخدام في الميدان، وأنظمة الاستشعار وصواريخ TALON.

وبهذا السياق قال ريك نيلسن، نائب الرئيس لخط منتجات "ريثيون" للدفاع البحري والدفاع عن مناطق المهمات: "مع زيادة التهديدات العديدة من القوارب السريعة، أصبحت على الجيوش البحرية في العالم ضرورة ملحة في حماية سفنها الأصغر حجماً. ومن خلال مكاملة صاروخنا TALON LGR مثبت الفعالية مع منصة الإطلاق المتطورة للأسلحة عن بعد من ’إل-3‘، سنزوّد حلاً متوفراً وفعالاً وبأسعار مقبولة. وتبرهن هذه الخطوة على قدرتنا في استخدام المنتجات ضمن محفظة ’ريثيون‘ الموسّعة، والتعاون مع شركات أخرى من مختلف أنحاء العالم لتطوير حلول جديدة مثبتة الفعالية".

جرى تصميم منظومة أسلحة الصواريخ المستقلة التي يتمّ إطلاقها عن بعد لتحمل ما يصل إلى 7 صواريخ TALON، وهي تحوي جهاز استشعار كهرو-بصري وجهاز تحديد بالليزر، ويبلغ وزنها الإجمالي نحو 500 رطل. لا تحتاج المنظومة إلا إلى تحديد أهداف متسلسلة لرصد الأهداف وإصابتها. ويمكن مكاملة المنظومة على السفن من مختلف الأحجام، من السفن النهرية إلى السفن القتالية الضخمة.

ومن جهته قال ديف ويسينغ، نائب الرئيس والمدير العام في منشأة "إل-3" في بيتسبرغ للأنظمة البصرية المتكاملة: "قامت ’إل-3‘ و’ريثيون‘ بتطوير حل اقتصادي خفيف الوزن ومتنوع الاستخدامات لتزويد الحماية ضد التهديدات غير المسبوقة".

More News

Register Your Interest